LUKIJALLE VINKKI

TUTUSTU MYÖS BLOGIARKISTOON,SIELLÄ JUTTUJA VUOSIEN VARRELTA.KUVIA KLIKKAAMALLA NÄET KUVAT SUUREMPANA.TOIVOTTAVASTI SAAT IDEOITA MYÖS ITSELLESI JA MINULLEKKIN VOIT KOMMENTOIDA JA JAKAA OMIA IDEOITASI.NAUTINNOLLISIA HETKIÄ BLOGINI PARISSA.KIVA KUN OLET LUKIJANI.

torstai 6. helmikuuta 2014

JALOHORTENSIA JA SKIMMIAT ...KEVÄT TAITAA TULLA

Heippa kaikille ystäville ja lukijoille pitkästä aikaa...!Olen ollut niin touhuissani niiden hääkoristelujen kanssa etten ole kerinnyt tänne paljoa kirjoittamaan.Kaupoissa olen kierrellyt ja löytänyt itselle kaikkea kivaa ja halvalla tietenkin.Ikeassa oli vaikkas mitä kivaa ja kodin ykkösessäkin piipahdin ostoksilla.Kukat on tilattu ensiviikkoa varten ja alkaa hahmottumaan vähitellen miten juhlapaikan koristelen.Myös hääkimpun kukat ja tyyli on jo valmiina,ei puutu kuin toteutus.Nyt pitäisi alkaa maalaamaan vähän oksia valkoiseksi...mutta niiden tarkoituksen näytän myöhemmin,jos lopputulos minua miellyttää?!
 Nämä kuvat olen ottanut eilen,kun ilokseni huomasin että kevät taitaa tulla jos kukkia on uskominen.
 Jalohortenssia on viime äitienpäivänä saatu tyttäreltä,oli upean värinen syvä lila.Kesän pidin ulkona,kun olin vaihtanut isompaan ruukkuun.Syksyllä toin viileään eteiseen ja annoin kuivahtaa ,niin että lehdet tippuivat.Nyt aloin kastelemaan runsaammin ja tässä on tulos.Paljon uusia versoja ja nyt on oltava tarkkana ettei tule liotettua liikaa vettä.ettei mätäne.
 Skimmiat on vanhoja,toissa jouluisia istutuksista otettuja.Ovat luonnossa ikivihreitä,joskaan eivät talvehdi meillä ulkosalla.Näin olen ymmärtänyt ja jossain tanskassa ehkä pärjää talven yli????Korjatkaa jos olen väärässä.
No ,joka tapauksessa nämä olen pitänyt viime kesän ulkona varjossa ,maahan istutettuna.Niille ei tapahtunut kyllä siellä yhtään mitään ,mutta hengissä sentään pysyivät.Pakkanenkin pääsi jo hieman puraisemaan,mutta laitoin ruukkuihin ja pidin viileässä eteisessä ja kastelin niukasti.Kuvasta näette...jees nyt on ekat uudet versot lähteneet kasvamaan,ja joka oksaan näyttää tulevan uusia ..kyllä sitkeys palkittiin.Nyt odotan innolla,josko alkaisivat kesällä kukkimaan??!!!


EDESSÄ JALOHORTENSSIAN UUSIA VIHREITÄ VERSOJA...

SKIMMIAT ALKAVAT VIHOIN KASVATTAA UUSIA OKSIA...TAKAOSASSA KUVAA.

ESIKKO ...AINA VARMA KEVÄÄN TUOJA,NÄITÄ OSTIN MONTA ERIVÄRISTÄ!

ISOT RUUSUT MALJAKOSSA,SILMÄNILOA  AAMUKAHVIPÖYTÄÄN!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti